Klädesholmen
Klädesholmen, en historisk fiskeby först omnämnd 1594, har en lång tradition av sillfiske och konservindustri. Under 1900-talet fanns det upp till 25 konservfabriker på ön. År 2002 gick fyra av de kvarvarande familjeföretagen samman och bildade Klädesholmen Seafood AB. Sedan dess har företaget arbetat för att bevara sitt arv och sina traditioner, samtidigt som de har skapat en modern och effektiv organisation.
Klädesholmen - Grundlagen
Konkurrensen på marknaden består i princip av ett företag med ett mycket dominerande varumärke, byggt på att visa bilder av familjer som njuter av en svensk sommar och undvika att visa själva produkten (aptitligheten är en viss utmaning). Så vi var tvungna att göra något annorlunda. Vi satte vårt fokus på produkten och tillverkningen av högkvalitativ inlagd sill. Ärligt, rakt på sak, med arv och hantverk i centrum. Vi gav denna delikatess den uppmärksamhet den förtjänar och visade upp den som den fantastiska produkt den verkligen är.
Länge leve Tryckfriheten.
Eftersom många tycker det är roligt att trycka ut ord på sina kaviarmackor, tyckte vi att en flirt med Tryckfriheten var på sin plats. Länge leve tryckfriheten: Tryck som du vill, så mycket du vill.
Butikskommunikation
Detta var Klädesholmens allra första varumärkeskampanj. Genom TV-reklam, annonser på kundvagnar, radio och sociala medier gjorde varumärket sin premiärresa till konsumenterna, vilket resulterade i en väl dokumenterad varumärkesmedvetenhet, starkt gillande och en ökad köplust.
Klädesholmen - Imagefilm
Klädesholmens Ostronbar
Inför en stor branschmässa i Barcelona fick vi uppdraget att ta fram en mässmonter som skulle passa både Klädesholmen och ägaren Grøntvedt. Briefen var ”Oyster Bar”. Sagt blev gjort, och vi presenterade och tog fram en ”Bistro” som är skalbar (ca 10-60 kvm) för olika stora mässor och event.
Klädesholmen - Web
Visitor address
Allerumsvägen 11
254 74 Helsingborg
Postal address
Fabriksgatan 2
254 74 Helsingborg
Contact
[email protected]
+46 42 400 98 40